lördag 31 januari 2009

Google har koll!

Har nog alltid gillat Google, förresten. Kommer ihåg första gången jag hörde talas om den. Det var frilansjournalisten Anna Lindvall som tipsade mig om sökmotorn som var ganska ny då. Och jag tror det var journalisterna som var snabbast med att börja använda Google i sin research.

Det var nog 12-13 år sedan och vi andra satt mest och sökte via Yahoo eller kanske till och med Alta Vista. Om vi ens sökte.

Efter gårdagskvällens samtal med Markus på AG om metataggar och sökordsoptimering och vad som får en webbplats att hamna högre upp på Google - jag lyssnade och Markus upplyste - tänkte jag att nu måste jag pröva om Bad Cold över huvudtaget finns med.

Och fann att min lilla blogg som undrar varför den finns till, kom högst upp om man googlade på bad cold bland sidor på svenska! Både särskrivet och sammanskrivet.

En fantastisk tjänst, Google!

Inga kommentarer: