torsdag 15 januari 2009

Äldst räcker längst!

Dotter C kom förbi igår på en fika. Hon hade köpt med frukt och bröd. Och två burkar honung. Samma sort som förra gången, den med bäst före-markeringen på plastlockets kant.

Förra veckans burk hade ju bäst före datum 22 april 2010. Klockan 12:48.

Så kollar jag de nya burkarna, så här lite nyfiken i den lilla förkylningstillvaron.

Då har de bäst före-datum samma dag: 22 april 2010. Men slutar att vara bäst före redan klockan 12:40 och 12:43.

Jag känner mig lurad!

3 kommentarer:

Hälsingemamma sa...

Haha, underbara Mats. Du bara måste lova mig att du behåller i alla fall EN av burkarna och provsmakar strax efter 13.00 den 22 april nästa år, bara för att se vad som händer.

Kanske dags att byta namn på bloggen om du vill bli kvitt barnbacillen.

Mats gör sig bra i text! sa...

Hej Åsa! Vad kul när jag upptäckte att du också startat en blogg. E vi moderna, eller? Försökte skriva en kommentar på din idag men lyckades inte.
Ska spara lite i en burk och kolla sen...
Kul att läsa att ni har det så bra och det ska bli så himla kul att ses 28 jan även om det är för din avtackning! Vi går väl ut på kvällen?

Hälsingemamma sa...

Jag går gärna ut en sväng. Ellen och Anna verkar också sugna på lite vin efter jobbet.
Vi hörs när det börjar närma sig.