torsdag 8 januari 2009

Skrock och konsekvens

Jag är inte en sån som bloggar har jag sagt och till och med skrivit. Nu har jag bloggat - eller skrivit kanske man också kan säga - i tre veckor snart.

Jag är inte heller skrockfull. Jag slänger nycklar på bordet och springer en svart katt över vägen så spottar jag vanligtvis inte tre gånger över axeln.

Men nu vete tusan... Kan det vara så att så länge man skriver på sin bad cold-blogg så behåller man sin förkylning? Verkar ju helt sjuk i så fall. Skrock och spökerier och internet i en hemsk förening.

Jag blir inte frisk i alla fall. Trodde att jag var av med förkylningen och försökte leva normalt och vaknade upp på trettondagen med en sönderriven svidande hals och värk i hela kroppen. Hostar nere i bröstet, bad cold really! Dricker honungsvatten och te med ingefära dag som natt.

Jag kanske måste sluta med den här förkylningsbloggen så jag får bli frisk nån gång? Men då kommer jag ju att leva resten av livet - skrockfull...

Kommer förresten på att när jag var 18 år och körde min vackra röda Honda ned till Frankrike och Italien med Ludde och Urban, så pajade mitt elsystem fredagen 13 juli!

Hela tillvaron känns lite läskig och svårtolkad och hostig nu faktiskt...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag fick bestämma så skulle förkylningen få stanna kvar länge, för jag vill ju inte att du slutar blogga. :)

Mats gör sig bra i text! sa...

Om du fick bestämma så kunde du ju bestämma att jag blev frisk och fortsatte blogga ändå!
Kul att DU läser min blogg! Snart kanske jag kan säga att jag har en blogg utan att rodna också...

Anonym sa...

Jag vill också vara med och bestämma, fortsätt blogga! Läsa din blogg är ett kvällsnöje jag inte vill vara utan. Du får ju gärna bli frisk också. /ulrika

Martin sa...

jag ser gärna att du både frisknar till och fortsätter blogga. /Martin

Mats gör sig bra i text! sa...

Fina människor - Ulrika och Martin!