söndag 1 februari 2009

Oplanerat och uppstyrt och späckat

Läser i tidningen att Google gått ner i går eftermiddag och många människor varit upprörda för att tjänsten inte fungerat. Enligt Google en uppgradering som gjordes och som inte funkade riktigt. Funderar på om det faktum att jag skrev om just Google på min blogg igår kan ha bidragit till en så kraftigt ökad trafik till Google så att deras servrar - eller nåt - helt enkelt inte pallade för trycket.

Intressant tanke, medge det. Internet. Mycket man inte förstår.

Till restaurangen 1900 med Malin, Therése, Ann och Louise. Känner mig som en pappa på vift på stan med sina döttrar. Eller som ett taffligt försök till svensk Hugh Hefner-kopia.

Tjejerna säger att det är Mat-Niklas restaurang, känd från TV. Mat-Tina känner jag ju till men vem fasen är Mat-Niklas? Mycket god mat i mycket små portioner. Jordärtskockssoppa med lantpaté och hälleflundra med pilgrimsmusslor och potatispuré. Lyckas hitta hälleflundrafilén efter en stunds letande och de där tre mandelbiskvierna visade sig vara potatismoset. Mycket fin lokal, goda viner och trevlig och proffsig personal. Men ingen restaurang jag ska ta en hungrig snickar-Emil till när han kommer hem från sina irrfärder i Asien.

Vi åker över till Söder och Göta Lejon och möter upp Maja och Markus för RAW Comedy Club. Lite tuffare stand up timmarna före och efter midnatt, fullsatt, hög stämning. Fullpackat runt bardiskarna. David Batra, Jonas Gardell i bar överkropp visar vad tre års kamp på gymmet inte lyckats med och Gina Yashere från England som skön motvikt mot stand up-genrens lite halvgapiga manliga main stream-dominans.

I den långa pausen pekar Therése ut ingen mindre än Mat-Niklas som just köper två Staropramen i baren: "Titta inte, titta inte!"

Klart jag måste titta även om jag inte fån-stirrar. Frågar honom om det är han som är Mat-Niklas och han bekräftar att det är han som är just Mat-Niklas! Talar om att personalen på 1900 var mycket trevliga ikväll och han ler och säger att de är riktigt bra.

Fredag eftermiddag var helgen oplanerad och jag hade ingen aning om vem Mat-Niklas var och 1900 var för mig en film som jag sett fler gånger än jag sett stand up live och jag visste inte vad RAW var och än mindre att jag skulle gå dit. Det här styrde de upp bra, Maja och Therése främst. Glittriga Ann och läckra Therése körde till och med hem mig efteråt och släppte av mig utanför porten.

Ingen riktig Hugh Hefner-avslutning dock.

RAW Comedy Club en lördagnatt kan man pröva flera gånger. Sista helgen i varje månad, på Göta Lejon. Inte svindyrt heller.

Snart dags för månadens insats på BRIS. Späckad, bra helg. Och dotter C ringde kl 03.50 i natt från filmfestivalens Göteborg och lät nykter och glad!

PS: Hur fasen ska man kunna hålla reda på alla TV-kockar! Söker man på tv-kock får man på 0,27 sekunder 817 000 träffar.

Inga kommentarer: