måndag 25 maj 2009

Konstiga nöjen

X2000 efter att ha smitit från ett möte innan det var slut i Solna. Bokade biljett tidigt så 1:a klass var nästan samma pris som 2:a. Och den sköna känslan att slå sig ned i en ganska lugn och tyst vagn, få upp datorn och papper som ska läsas och hinna nästan lika mycket på tre timmar på tåget som på en dag på kontoret. Ostört.

Somnade till och med några minuter strax söder om Skövde med näsan i ett remissvar som var en riktig sängfösare. Vaknade av att chefen ringde och lät nog ganska pigg ändå när jag svarade...

- Jo, jo, vi ses i Göteborg i kväll och går ut och äter.

Brukar inte åka så ofta till Göteborg men nu har det blivit två vändor på tre veckor. Och båda gångerna i sol. Göteborg luras.

Jag vet hur det kan vara. Såg frusna studenter på en regnig och blåsig Aveny för ett par år sedan. Det var grått och kallt och en känsla av oktober. Visste man inte att det var i början av juni så skulle man ha undrat vad tusan de höll på med. Studentfester mitt i höstrusket?

Men nu har Göteborg charmat mig två gånger i rad och då är det ju faktiskt en underbar stad att gå hem i efter en matbit på en av Kungsportsavenyns alla ställen. Turistfällorna.

Men lurad och charmad av Göteborg och efter en vända in på turistfällorna mår jag ändå ganska bra nu. Ett svagt men uthärdligt brus i hotellets ventilation. Schyssta kuddar Och en bred säng.

Nu tre dagar med Transport & Logistik-mässan och några möten. Kul.

Jag menar det.

Inga kommentarer: