söndag 5 april 2009

Hörru Schultz!

Läser i senaste Veckans Affärer hur chefredaktören Pontus Schultz sågar de svenska storföretagen som drar ner på reklambudgetarna i den fallande konjunktur vi befinner oss i. Korkat tycker Schultz och sätter närmast likhetstecken mellan kommunikation och reklam.

I samma nummer, ja till och med mitt inne i Pontus Schultz artikel med underrubriken "Svenska storföretag kan inte kommunicera", ligger en intervju med Sverigechefen för Google, Stina Honkamaa.

Google kan knappast beskyllas för att inte kunna kommunicera eller vårda och höja värdet på varumärket.

Samma Google som lagt noll kronor på reklam...

Pontus Schultz brukar oftast hamna rätt och är intressant att läsa. Men här blev det väl lite fel. I och för sig sponsrar Veckans affärer numera Guldäggsgalan där reklambranschen hyllar sig själv, men nog bör väl Pontus Schultz se att kommunikation och marknadskommunikation är mer än reklam?

En lågkonjunktur med svarta rubriker i medierna dag efter dag, är väl som gjord för lite PR-satsningar...

Inga kommentarer: